Obecność naszej firmy w mediach społecznościowych to dziś podstawowa sprawa. Nie dziwi więc fakt, że wielu przedsiębiorców korzysta z możliwości, jakie dają nam relacje na Instagramie. Materiały wideo docierają bowiem skuteczniej do klientów i bardziej angażują ich uwagę. Aby maksymalnie wykorzystać ten potencjał, ważna jest regularna analiza wyników Instagram Stories. Sprawdź, co musisz wiedzieć na ten temat, aby poznać potrzeby Twoich klientów.
Oferujemy profesjonalną obsługę Instagrama, również tworzymy efektywne Instagram Stories — Obsługa Social Media.
Zasięgi na Instagramie – podstawa skuteczności
Komunikacja marek w social media w postaci udostępnianych filmów czy relacji wideo jest dziś powszechna. Taka forma najlepiej bowiem sprawdza się wśród współczesnych użytkowników smartfonów. Oczekują oni bliskiej relacji, bezpośredniego kontaktu, a przede wszystkim angażujących treści, które przyciągają uwagę. Instagram Stories świetnie więc odpowiada na te potrzeby. Skuteczność działań w mediach społecznościowych to jednak nie tylko liczba followersów. Aby zwiększać swoje zasięgi w Internecie, musimy nauczyć się korzystać z różnych narzędzi. Pomoże nam w tym także analiza wyników Instagram Stories, dzięki której lepiej poznamy oczekiwania, zwyczaje i preferencje naszych klientów. Oto wszystko, co musisz o tym wiedzieć, aby być na bieżąco. Profesjonalna obsługa mediów społecznościowych to obecnie podstawa dobrze działającego biznesu internetowego. Umów się na bezpłatną konsultację z naszymi specjalistami z działu social media i zobacz, co możemy zrobić dla Twojej firmy.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż
i skutecznie budować markę?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Dlaczego aktywność na Instagramie ma znaczenie?
Bez wartościowego i angażującego contentu na Instagramie nie uda nam się zbudować dużej grupy odbiorców, a więc także naszych potencjalnych klientów. Musimy więc dbać o to, aby materiały udostępniane przez nas na kanale marki odpowiadały oczekiwaniom i potrzebom naszych followersów. Aby dobrze poznać ich zwyczaje, wystarczy uważne śledzenie statystyk, które nie tylko pozwolą nam na wgląd w dane, ale także dostarczą wszystkiego, czego potrzebujemy, aby zmienić naszą strategię na bardziej skuteczną.
Za najbardziej przyciągające uwagę i zwiększające zainteresowanie formy komunikacji w social mediach uznaje się dziś materiały wideo. Ich przykładem są relacje na Instagramie, czyli Instagram Stories. Znikają po 24 godzinach, dlatego niejako zmuszają followersów do nieustannego śledzenia ulubionych profili czy hasztagów, aby ich nie przegapić. Jest więc to świetna okazja nie tylko na reklamowanie na Instagramie, ale także na budowanie przywiązania do wybranej marki.
Instagram Stories
Tworząc relacje, nie musimy ograniczać się wyłącznie do udostępniania krótkich filmów. Możemy bowiem korzystać z różnych opcji, jakie daje nam dziś Instagram. Instagram Stories to także zdjęcia, plansze z napisami czy animacje, a każdy z tych formatów możemy później edytować, na przykład dodając do niego wybrane przez siebie efekty czy filtry. Ciekawymi opcjami, które zdecydowanie angażują naszych odbiorców i zachęcają do otwartej komunikacji z nami, jest chat, pytania i quiz. Quiz o mnie dla znajomych to nic innego, jak szansa na bliższe poznanie marki przez followersów i sposób na prostą rozrywkę. Wielu influencerów wykorzystuje je jednak także do edukowania swoich odbiorców lub badania ich opinii na dany temat (np. nowe produktu, projektu opakowania).
Statystyki na Instagramie
Sprawdzenie relacji na Instagramie jest możliwe w podglądzie stories IG przez 24 godziny, a poprzez Archiwum przez 48 godzin. Dobrą i polecaną praktyką jest natomiast zapisywanie naszych najpopularniejszych Instagram stories o najwyższych zasięgach i wyświetleniach. Po pewnym czasie będziemy mieć dzięki temu możliwość lepszego ich porównania, co może pozwolić nam na odkrycie własnej i sprawdzonej recepty na skuteczne tworzenie relacji dla naszych followersów.
Analiza statystyk Instagrama nie wymaga od użytkownika żadnej specjalistycznej wiedzy czy dodatkowych narzędzi, ponieważ znajdują się one w samej aplikacji za darmo. Warunkiem jest jednak posiadanie konta dla firm lub twórców. Możemy zobaczyć tam różne dane dotyczące naszego profilu, followersów i ich zachowań, naszych postów, filmów, rolek, transmisji na żywo czy stories IG. Oto statystyki relacji, które warto przeglądać regularnie, aby na bieżąco badać skuteczność swoich działań marketingowych na Instagramie.
Jak sprawdzić przyrost followersów na Instagramie?
Podstawowe statystyki, które udostępnia nam Instagram, nie pozwalają nam niestety na obserwację przyrostu followersów w czasie. Możemy jedynie poznać ich ogólną liczbę, co nie zawsze jest wystarczające do naszych celów. Aby uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych i zaawansowanych danych, potrzebujemy więc zewnętrznej aplikacji analitycznej. Część z nich jest dostępna za darmo, inne natomiast mogą kosztować całkiem sporo. Do najpopularniejszych należą Social Blade, Sotrender i NapoleonCat.
Korzyści z analizy statystyk na Instagramie
Analiza wyników Instagram Stories jest cennym źródłem wiedzy dla każdego twórcy lub marki, którzy poprzez ten format chcą docierać do nowych i obecnych obserwujących. Pozyskiwana w ten sposób wiedza daje nam nie tylko możliwość sprawdzenia skuteczności naszych działań, ale także dopasowywania ich na bieżąco do obowiązujących trendów i zachowań naszych followersów. W czasach, gdy walka o klienta bywa trudna, a konkurencja nigdy nie śpi, warto wykorzystać każdą okazję do tego, aby nasza reklama na Instagramie działała jak najlepiej i przekłada się zarówno na większe zasięgi, jak i wzrost sprzedaży.